Smadret nisse.

21 Dec

Ja, det er altså ikke mig, selvom jeg stadig er lidt influenza-agtig…..

Det sker ikke voldsomt ofte, at jeg blogger opskrifter. For jeg har et problem med at tjekke mængder, kogetider og fremgangsmåde. Jeg gør bare noget og bruger hvad jeg lige har/finder/kommer i tanker om og så tager jeg en håndfuld her og et drys der. Så den “opskrift” der nu følger, er temmelig omtrent og overladt til din egen fantasi.
Ikke nyskabende, overraskende eller innovativ, på nogen måde. Men den er god, giver godt med vintergrøntsager og kan varieres i det uendelige.


Godt så!

Smadret nisse med ristet og røget, til 4 pers.:

3-4 bagekartofler
2 persillerødder
2 pastinakker
3-5 rødbeder

Skrælles, skæres i tern og koges møre. Smadres til mos sammen med fløde/mælk og smør. Smag til med salt og peber.
Samtidig stege
s:

3-5 løg
300 g. røget bacon
1-2 spsk. (akacie)honning

Løg snittes i halve ringe og bacon skæres i tern. Ristes i en god klat smør og (akacie)honning. Kværn godt med peber på.

Voila! En simpel, mere grøntsagsrig udgave af Brændende Kærlighed. Men spar nu endelig ikke på kærligheden!


Forresten, hvis du er heldig er der en rest smadret nisse: Gem den til næste dag, hæld den i et fad, gratiner med revet ost (evt. parmesan) og smid det i ovnen. Server med f.eks. stegt spidskål med karry – nem mad igen!
Gæt hvad vi skal ha´imorgen….


2 kommentarer to “Smadret nisse.”

  1. Kilroy 6. januar 2011 hos 04:22 #

    Det er sgu da iorden bikseagtig mam…og så er jeg vild med navnet GGG😉

  2. Bibbi 6. januar 2011 hos 08:33 #

    Jeg havde på fornemmelsen, at navnet ville tiltale dig😉

Skriv et svar

