Sum.

24 Nov

Det har taget mig ca. 3 år, at finde frem til noget jeg og resten af familien kunne bruge. Det vi kunne leve og trives med.

Først var jeg vegetar i kort tid, så blev jeg veganer i godt et år. Derefter igen vegetar og nu almindelig altspisende igen. Jeg har læst hvad jeg orkede om ernæring og produktionsmetoder. Det gør jeg stadig.

Resultatet af hele processen er at husholdningen er blevet temmelig økologisk, svanemærket, nogenlunde klimavenlig og måltiderne er opbygget omkring grøntsagerne. Vi får kød omtrent 3-4 gange om ugen og kun i små økologiske mængder.

Vi er ikke frelste, men gør det vi kan og har god samvittighed med.
Nu føles det rigtigt for mig.

Men jeg tror nu stadig, at summen af vores synder er rimelig konstant.
For mit eget vedkommende ryger jeg, glemmer nogle gange at slukke lyset, dømmer for hurtigt, har tørretumbler, bander, drikker for meget kaffe, har i perioder hang til brok, glemmer at aflevere batterierne, bruger pels, samler ikke blaffere op og 117 andre frygtelige ting…..

Jeg er faktisk ret sikker på, at summen af synder er konstant.

6 kommentarer to “Sum.”

  1. Ibs 24. november 2010 hos 09:18 #

    Nåhmenalser…man gør jo, hvad man kan. Og så må det ligesom holde for🙂 Sådan er verden. Og det er helt fint.

  2. Bibbi 24. november 2010 hos 09:23 #

    Ja Ibse, det er vist sådan det er! Og et skridt i den rigtige retning, er vel stadig et skridt i den rigtige retning?😉

  3. jensdrejer 24. november 2010 hos 15:54 #

    Jeg synes det er vigtigt at synde. Det er vigtigt at have laster. Det værste jeg ved er selvhøjtidelige mennesker som selv synes at de er frelste – hvis man befinder sig i den tilstand, så har mange en kedelig tendens til at dømme alle andre.

    Det er vigtigt at forstå, at “Ingen er fuldkommen” – derfor er jeg faktisk glad for mine laster! Selv om jeg efterhånden ikke har så mange af dem!

  4. Bibbi 24. november 2010 hos 18:49 #

    Jeg er helt enig, Jens!

    Og så tror jeg laster skal vælges med omhu😉

  5. Bente 28. november 2010 hos 18:48 #

    Jeg har det faktisk ret okay med at være grænsende til frelst, når det handler om at være miljøvenlig. Men derudover er jeg nu enig med dig i, at summen af synder nok er konstant. Og … banden, brok og manglende blaffer-transport skader da om ikke andet ikke miljøet😀.

  6. Bibbi 28. november 2010 hos 20:06 #

    Man kan vel nærmest sige at brok og banden, er co2-neutralt!😀😉

Skriv et svar

