Kort-proces.

10 Oct

Det er 7-8 år siden jeg tog mit kørekort.
Qua min sygdom, har jeg været tildelt invalidekort og invalidebil med automatgear, størstedelen af tiden. Det har alt sammen fungeret fint og jeg har haft god brug for begge dele.

Noget der betyder virkelig meget for enhver bilist, er at have tillid til og stole på sig selv og egne evner. En bil er trods alt noget af en dræbermaskine.
Jeg har mistet troen og tilliden. Jeg er ikke længere sikker på, at jeg vil kunne reagere fornuftigt i en presset situation. Jeg evner ikke længere den nødvendige koncentration og opmærksomhed bag rattet.

Jeg vil aldrig kunne tilgive mig selv, at være skyld i en ulykke med personskade. Ingen skal skades eller i værste fald dø, p.g.a. min manglende selverkendelse, forfængelighed eller magelighed.

Sådan er det.
Nu vil jeg nyde, at lade andre fragte mig – lidt kongelig er man vel altid…..

11 kommentarer to “Kort-proces.”

  1. Kilroy 10. oktober 2010 hos 14:30 #

    Ejj Bibs, hvor trælst😦
    Jeg forstår slf godt din gode beslutning og ville selv tage den samme, selv om det giver nogle begrænsninger i ens adfærd. Heldigvis kører DSB mange forskellige steder hen (når de har lyst/tid/mulighed/solen skinner). Og så kan man køre RÆDDI langt i taxa for de penge, det koster at have en skide bil rullende😉
    Dum, træls beslutning men den rette….
    Alt godt.
    Ahimsa.

  2. Bibbi 10. oktober 2010 hos 20:00 #

    Jeg (og DSB) ved hvor du bor😉

    Og så ser jeg det snarere som en mulighed, end en begrænsning. Man får jo mødt og talt med en masse forskellige mennesker, når man venter på bussen og toget, eller kører i taxa😀

  3. Ibs 11. oktober 2010 hos 11:14 #

    Det er tough, men godt med erkendelse. Og livet er jo ikke uoverkommeligt uden Auto.🙂

  4. Bibbi 11. oktober 2010 hos 16:30 #

    Præcis Ibse, præcis😉

  5. Bente 11. oktober 2010 hos 23:23 #

    Jeg tror, det er en rigtig, rigtig klog erkendelse! Selv om den garanteret har været en kamel at sluge.

    I øvrigt er det nu ganske rart at blive transporteret af andre – siger hende, der aldrig har haft kørekort😉.

  6. Bibbi 12. oktober 2010 hos 07:44 #

    Ja Bente, der er overhængende fare for at jeg overlever….som så mange andre😉

  7. jensdrejer 15. oktober 2010 hos 17:51 #

    Jeg har det på samme måde. For mange år siden insisterede min familie på at jeg fik kørekort, men jeg er rædselsslagen for at køre…. derfor har jeg aldrig brugt det. Men det nytter ikke at sætte sig ved rattet, hvis man ikke føler at man har kontrol over det man laver.

    Jeg håber at du får en masse gode ture med offentlig transport….. og der er sikkert også nogle chauffører som melder sig frivilligt.😉

    • frkbibo 15. oktober 2010 hos 19:38 #

      Ooooh, du kender vel til parkeringskortet som følger DIG og ikke BILEN?? (Det gamle invalidekort) http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort

      Og så er det da bare at læne sig godt tilbage og lade sig fragte. Gør jeg selv – har ingen bil. Ej heller parkeringskort, selvom visse synes at det er på tide. KAMEL, råwer hesten.
      😉

    • Bibbi 16. oktober 2010 hos 16:06 #

      Helt enig Jens – man skal føle sig tryg bag rattet!

      Indtil videre mangler jeg ikke chauffører og så har jeg desuden investeret i et månedskort til rutebilen, så jeg lider ingen nød😀

  8. frkbibo 15. oktober 2010 hos 19:39 #

    Hov, håber Jens tilgiver mig at jeg kom til at lægge kommentaren som svar til hans indlæg.😮

    • Bibbi 16. oktober 2010 hos 16:09 #

      Er helt sikker på Jens tilgiver dig, frkbibo😉

      Og ja, jeg har da stadig mit skilt og kender godt reglerne – det kan og vil stadig blive brugt efter hensigten😀

      P.S.: Få dig et kort!

Skriv et svar

