Kom ind.

7 Jul

De voksede i bedstemors have. Digitalis. Smuk og giftig.

Humlebierne elsker dem. De store af slagsen har ofte besvær, med at komme ind til de gule støvdragere i bunden af blomstertragten. Så må de vrikke med numsen og summer højt. Insisterende og lidt fornærmet.
Bedste og jeg kunne få lang tid til at gå med, at betragte vrikkende bier. Og grine.

Nu står der en håndfuld Digitalis i min have. De har sået sig selv – jeg ved ikke hvor de kom fra….

Hver gang jeg går forbi, tænker jeg på bedste.


4 kommentarer to “Kom ind.”

  1. Bente 8. juli 2010 hos 16:31 #

    Det lyder som noget af et syn, sådan nogle vrikkende bier🙂. I øvrigt er de smukke, dine digitalis – de blomster kender jeg slet ikke.

  2. Bibbi 8. juli 2010 hos 18:08 #

    Det er en gammel lægeurt, Bente. Den blev bl.a. brugt mod hjertekvababbelse (skønt ord iøvrigt ;)). De er virkelig smukke – høje stokke med tætsiddende klokker. De kaldes også Fingerbøl😀

  3. Kilroy 12. juli 2010 hos 05:55 #

    Nuuur, hvor er det gode minder om bedte😀
    Hun må på forunderlig facon have sørget for, de har fundet vej til netop din have, Bibs. Det tror jeg sagorasme😉
    Ahimsa.

  4. Bibbi 26. juli 2010 hos 00:32 #

    Ja Kilroy, det virker lidt for tilfældigt ikke?!😀😉

Skriv et svar

