Alder.

7 Jun

Igår holdt vi Bettes 5 års fødselsdag, for familien. Hans rigtige føs er først på søndag, så da skal der sikkert osse ske lidt. På mandag i næste uge, går det løs i børnehaven.

Som sædvanlig slog jeg op i de gamle bøger, i tidens bibliotek….
Da jeg blev 10 år, tænkte jeg en del over at det var min første runde fødselsdag. Den næste af slagsen, kom når jeg blev 20! Det virkede fuldstændig abstrakt.
Jeg forsøgte at se mig selv som 20-årig. Det var meget svært og lidt mærkeligt. Jeg kunne ikke forestille mig, hvordan mit liv ville være på det tidspunkt. Forsøget endte uden resultat.

Nu sidder jeg så og fintænker over, at min næste runde fødselsdag er når jeg blir 40. Det kan jeg sagtens se for mig, for der er jo kun godt og vel 1 år til. Men når jeg prøver at forestille mig 50, blir det igen abstrakt.

Alder er en mærkelig opfindelse, men den bliver nok kun bedre af, at man holder 3-4 fødselsdagsfester hvert år. Så det tror jeg måske var en ide? For tid, liv og alder kan jo ikke fornægtes – kun fejres.

Een ting er helt sikker: Festen er ligeglad med anledningen….
Hold hellere en fest for meget, end en fest for lidt!


4 kommentarer to “Alder.”

  1. jensdrejer 7. juni 2010 hos 16:17 #

    Jeg har fejret fødselsdag i mange år og grunden har været lidt den samme som din: fødselsdagen er ikke vigtig i sig selv, men jeg synes man skal benytte enhver god lejlighed til at hygge sig med gode venner og bekendte. Alligevel har jeg ikke fjeret noget de sidste mange år! På en eller anden måde virkede det pludselig lidt absurd. Men jeg er også begyndt at overveje hvad man gør, når det pludselig er 40. Og jeg kan se, at jeg er et par måneder foran dig, så jeg skal jeg snart finde ud af det.

  2. Bibbi 7. juni 2010 hos 16:32 #

    At fejre fødselsdag, er vel heller ikke et must – snarere et påskud😉 Men altså, 40 år SKAL da næsten fejres!😀 Og nu du siger det, er det nok meget godt at planlægge i god tid….

  3. Bente 7. juni 2010 hos 16:54 #

    Lige mine ord! Heller en fest for meget end en for lidt😀.

    Selv fik jeg tiltusket mig ikke mindre end tre fejringer, da jeg blev 45 (så jeg har endnu kortere til 50 end du – men jeg synes også, det er abstrakt ;-)) i februar. En med veninderne, en med mine forældre og så en på selve dagen … bare fordi.

    Og så i øvrigt tillykke med den lige ved og næsten 5 årige!

  4. Bibbi 7. juni 2010 hos 17:03 #

    Fester og fejringer, kan man da ikke få for mange af😉
    Og tak for lykønskningen til Bette – det er store sager at blive 5 år!!!😀

Skriv et svar

