Komplot.

3 Jun

Jeg har lige været i haven og høste en håndfuld smukke vinrabarber. Der skal koges komplot. (Ja, jeg ved godt det hedder kompot, men det andet lyder festligere!)

For mig er rabarber den ultimative sommersmag. Frisk, sød og syrlig. Den skaber indre billeder af lange sommerdage med græs mellem tæerne, ternede køkkengardiner og gammeldaws patentglas. Dunede ællinger, blåt hav og saftig frodighed – sommer…..


2 kommentarer to “Komplot.”

  1. jensdrejer 3. juni 2010 hos 16:40 #

    Gid det var mig, der lige kunne hente sådan en håndfuld friske rabarber ude i haven. For det første er det jo dejligt nemt. For det andet koster rabarber jo en hel formue i butikkerne. Jeg må indrømme, at jeg krummer tæer hver gang jeg står ved kassen og skal betale.😀

    Jeg forstår godt dine associationer: rabarber er simpelthen lig med dansk sommer!😀

  2. Bibbi 3. juni 2010 hos 17:14 #

    Ja Jens, det er bestemt et privilegium at kunne høste i egen have! De er temmelig pebrede i butikkerne og med vinrabarber, er det endnu værre!!!
    Det er luxus😀

Skriv et svar

