Ude af synk?

31 May

Idag oplevede jeg et glasklart øjeblik af selvindsigt. Ja, det var ubehageligt!
I et uforvarende øjeblik, kom jeg til at se ned af mig selv med et kritisk blik. (Her må jeg lige for god ordens skyld indskyde, at jeg bliver 39 år til november. Dvs. jeg tilhører kategorien “voksen”. Eller det burde jeg…..).
Nå men, jeg tog et blik ned af mig selv/min påklædning og dagens outfit er rimelig typisk. Jeg er idag iført sorte småblomstrede Mao-sko, baggy jeans, Dizzy Mizz Lizzy t-shirt, hestehale med grønt glimmer elastik og læsebriller. Og så er det jeg spør´mig selv, om jeg klæder mig alderssvarende?

Det tror jeg ikke og jeg er egentlig ret ligeglad, men det affødte visse forestillinger om fremtiden. Jeg så mig selv sidde på plejehjemmet med lilla hår, en forvasket Marilyn Manson t-shirt, ternet nederdel, mine blomstrede Dr. Martens og det nye nr. af Puddel Expressen, Korsstings Hævneren eller hvad ældre damer nu læser i 2050. Når plejerne går forbi kaster jeg håndtegn og råber “hva så der!!!”…..

Bør jeg være bekymret?
Kan man tune en Rollator?
Vil ungerne synes jeg er pinlig?


13 kommentarer to “Ude af synk?”

  1. Inge 31. maj 2010 hos 21:41 #

    Hi hi hi hi hi hi hi! Tak for fantastiske billeder! Kigger lige over til dig og stor-griner :0)

  2. Bibbi 31. maj 2010 hos 21:51 #

    Tusind tak, Inge-dame! Jeg er glad for at jeg kan være til moro og god underholdning….Hmpf!😉😛

    • frkbibo 1. juni 2010 hos 09:28 #

      Jeg vil gerne på plejehjem sammen med dig… ROLLAR-RALLYYYYYYY 8)

  3. frkbibo 1. juni 2010 hos 09:29 #

    Ja, se nu dér – smider allerede bogstaver væk. Der skulle stå ROLLATOR-rally… *ahem* (Vist godt jeg skal ligge i en hospitalsseng de næste par dage – måske de skulle tjekke hovedet samtidig med… nej, spild af ressourcer!!)😆

  4. Bibbi 1. juni 2010 hos 09:40 #

    Jeg er helt med på Rollator-rally, frkbibo! Team Ræs – det er os😀

    Lad endelig være med at foreslå de skal tjekke dit hoved; så kommer du jo aldrig derfra😉😆

  5. jensdrejer 1. juni 2010 hos 14:34 #

    Det lyder morsomt, men jeg tror egentlig du bliver en meget typisk “ældre” dame! Tænk på hvor mange i vores generation der har tatoveringer, piercinger, osv. Vi ændrer jo heller ikke musiksmag, bare fordi tiden går. Samtidig forventer man heller ikke længere, at de gamle skal sidde passivt med hænderne i skødet og glo ud i luften.

    Jeg har en forestilling om, at det bliver usædvanlig festligt at bo på plejehjem om 50 år! Gang i den….😀

  6. Bibbi 1. juni 2010 hos 14:39 #

    Ja Jens, jeg håber (og tror faktisk) du har ret!
    Party on😀

  7. Donald 1. juni 2010 hos 20:02 #

    Jeg kommer lige fra “Jens” og kan ikke lade være med at lægge en kommentar til dette herligt ærlige udbrud🙂 Uanset hvordan du ser ud så har du godt af at finde nogen, som du kan tale “udseende” med. Jeg savner også en, og så bliver det jo ofte enetaler eller en kort dialog med én, hvis bedømmelser jeg ikke tør stole på. Men rent ud sagt, køb et mode- eller dameblad eller lignende og snak om hvad du får af input derfra. Jeg vil generelt anbefale dig at have et alternativ til baggy jeans, og det kan være sindssygt svært at finde noget, der sidder ordentligt. Vigtigere er de signaler, som modens luner udsender.

    Så du forskræppet til “Schuberts Minde” ungdomshjemmet? En reservemor si’r til drengen: Og her er der ikke noget med huller i bukserne eller hængerøv! Det er modeinstruktion for begyndere. Men hvad signalerer rød farve? Sat sammen med sort? Med grøn? etc.etc. Hvad signalerer Jeans? Hvad signalerer designerjeans med smykkesten på? Hvad er en saglig arbejdsdragt?

    Skidt med om ungerne synes at du er pinlig, hvis du bare ved med dig selv, at du er OK. Iøvrigt vil ungerne også mene at du er OK hvis det lyser ud af dig🙂

    Efter min erfaring prøver tøjbutikker at prakke de intetanende ukritiske kunder noget på, som ikke er fem flade øre værd, både før, under og efter udsalg!

  8. Bibbi 1. juni 2010 hos 20:22 #

    Velkommen til, Donald!😀
    Jeg er helt enig og som jeg osse skriver, er jeg ret ligeglad med hvad andre mener om “min stil”. Så længe jeg føler mig godt tilpas, ren og præsentabel. Præsentabel afhænger selvfølgelig af situationen og jeg har skam alternativer til baggy jeans😉
    Hvad angår udstråling, tror jeg det afhænger af hvordan man har det med sig selv. Deri spiller påklædning nok en mindre rolle – bare man har det godt i sit hylster!😀

  9. Bente 1. juni 2010 hos 20:42 #

    Ungerne synes altid, man er pinlig🙂.
    Og ja, jeg tror, du er helt og aldeles alderssvarende, i påklædning og state of mind. Heldigvis er det at blive ældre ikke længere ensbetydende med at blive sat!

    Og … min mor var bestemt ikke, som jeg er, da hun var 45. Langtfra😀.

  10. Bibbi 1. juni 2010 hos 21:07 #

    Nej Bente, de uskrevne regler for hvad man bør, har nok heldigvis ændret sig en del! Alt er blevet mere flydende…
    Og så tror jeg vist det står i ungers jobbeskrivelse, at de SKAL synes forældre er pinlige – før eller siden😉😀

  11. Klidmoster 3. juni 2010 hos 09:20 #

    Yep, det plejehjem er jeg også med på. Eller du må blive en Kagedåse og flytte sammen med os. Vi planlægger Ollekolle med øko-madordning og den ovenstående beskrevne dresscode – ‘anything goes’. Der er ikke noget kedeligere end den uniform i knækket mode-beige mange mennesker ender i😀

  12. Bibbi 3. juni 2010 hos 09:26 #

    Nu blev jeg helt rolig, Klidmoster! I´m in😀

    P.S.: Måske derfor jeg hader beige og har et anstrengt forhold til marineblå?

Skriv et svar

