Hang og længsel.

14 May

Jeg har hang og længsel. Hang til kaffe og strikketøj, længsel efter tobak. Jeg er også slemt afhængig af min computer – mail, Facebook og nu osse min blog. Der er sutteklude nok. For det er vel egentlig det alle de ting er – sutteklude. Ting og sager jeg med tiden, har overbevist mig selv om jeg har brug for.

4-5 uger om året, tager jeg en kold-computer-tyrker. Det er når vi drager i sommerhus. Der er tv med 2 kanaler og ingen telefon. Vi tager mobilen med, men den tændes kun om aftenen. Det er en bekvemmeligheds foranstaltning, da vi ellers må køre/gå et par kilometer, for at benytte en mønttelefon. I den forbindelse skal lige nævnes, at vi var mobil Neanderthalere indtil for 1 år siden. Da købte vi vores første mobillos, for fastnet var dyrere. Fælles altså, og vi har stadig kun den ene. Meeen muligheden for “hans og hendes” har været oppe at vende.

Anyway, så overlever jeg jo faktisk alle de uger og det er afstressende og tiden bliver på en måde anderledes. Jeg har overbevist mig selv om, det er en tiltrængt pause for hjernen.
Men det er altså dejligt, at komme hjem til suttekludene! At være på, blive set og se igen….. At blive defineret…..Er det ikke sådan det er?


7 kommentarer to “Hang og længsel.”

  1. jensdrejer 14. maj 2010 hos 17:33 #

    Det kan da godt være at du har ret, men så tror jeg at alle mennesker har brug for deres sutteklude…. Jamen, handler det ikke om balance? Det tror jeg!😀

    Derudover, så tror jeg aldrig det er sundt at undertrykke sine lyster! Så vokser de sig bare endnu større, endnu stærkere og endnu mere fristende. Man kan lige så godt give efter med det samme…..😆

  2. Bibbi 14. maj 2010 hos 18:29 #

    Jeg tror skam osse på at give efter og leve, så nydelsesfuldt og lidenskabeligt som muligt! Og vi har vel alle “vores ting”😀

  3. frkbibo 14. maj 2010 hos 21:44 #

    Jeg kan nu godt lide mine sutteklude.😉 Alle sammen. Og der er nogle forskellige at vælge imellem – jeg fandt ud af for et par mdr siden hvad min slags hedder: Elektronista. Kvinden, der bare er en elektronisk geek med hang til tekniske dippedutter og dimseditter.😆 Men jeg er knap så meget om sommeren – for da bor jeg næsten bogstaveligt på min terrasse, snorksovende på min drømmeseng eller med næsen dybt begravet i en bog. 8) *sender diverse tanker afsted – lad os SÅ få den sommer… nuuuuuuu*

  4. Bibbi 14. maj 2010 hos 21:56 #

    Ja tak, Bibo! Det er lige lovlig ustadigt p.t.
    Elektronista? Det er så nok ikke lige mig! Er der mere end 4 knapper, kortslutter min hjerne😆 Men jeg gad godt ha flair for det, for der kommer så mange lækre dimser på markedet. Men din blog er jo god til at holde mig up-dated på det felt😉

  5. Bente 15. maj 2010 hos 09:19 #

    He he … jo, det er vist sådan, det er😉.

    Men så længe man tager den der kolde tyrker nu og da, så tror jeg ikke, det er skidt. Jeg er (principielt) ikke på Facebook, men bloggen bruger jeg en del energi på. Fordi den er min hobby. Og det er da sundt at have sådan nogen, har jeg læst. Er det ikke😆.

  6. Bibbi 15. maj 2010 hos 09:24 #

    Jo, hobbies er vist ok….så nu er kaffen lige blevet min hobby😆
    Altså, det der Facebook – jeg skulle bare lige kigge og pludselig var der gået et par år😉

    • jensdrejer 15. maj 2010 hos 12:10 #

      Hahaha – det er vist godt, at jeg aldrig er faldet for den fristelse.😉

Skriv et svar

