Huskeregn.

7 May

Lige før stod jeg og kiggede ud af køkkenvinduet. På regnen og rusket derude. Faldt i staver.
Af uransagelige årsager, kom jeg til at tænke på, hvorfor jeg mon er glad for København. Hvad er det der overskygger bilos, stressede mennesker og larm?

Da jeg var barn, for ca. 30 år siden, havde min bedstemor familie i København. Dem ville hun naturligvis gerne besøge en gang imellem. Jeg var rejseledsager. Det var SÅ stort!!!

Man skulle rejse laaaaangt i tog, krydse en bro og sejle med færge. Ja, det var nærmest på den anden side af jorden!
Hovedbanegården var det vildeste sted. Larm og mylder. Det gjaldt virkelig om ikke at blive væk fra Bedste i forvirringen, for så var man da sikker på aldrig at blive fundet igen!
Slikkepind i Tivoli, Påfugle i Zoo, sol og uendelig forkælelse – adrenalinsus og grænseløs spænding.
Derfor….

Der er intet som barndomsminder. De sidder fast og farver resten af livet. Husk det, når du sender dem videre.



8 kommentarer to “Huskeregn.”

  1. Bente 7. maj 2010 hos 15:40 #

    Hvor er det et skønt, poetisk indlæg! Dejligt, at jeg lige stødte på din blog😉.

    Og du har ganske ret, vi skal huske at give vores børn nogle gode, mindeværdige barndomsminder.

  2. Bibbi 7. maj 2010 hos 15:46 #

    Velkommen til, Bente😀
    Og ja, det er uendelig vigtigt at efterlade gode ting! En god ting er jo også, at det gør godt for een selv😉

  3. jensdrejer 9. maj 2010 hos 17:49 #

    Du har fuldstændig ret! Da jeg var barn, var vi kun på ferie én eneste gang: camping på Langeland! Lige siden dengang har det været sådan et fantasiland. For nogle år siden kom jeg endelig tilbage og det levede fuldt op til mine forventninger: dejligt sted.😀

  4. Bibbi 9. maj 2010 hos 20:44 #

    Det er virkelig en lykke-følelse, når gode minder bliver bekræftet😀

  5. Månebarnet 12. maj 2010 hos 13:22 #

    Sikke et dejligt minde.🙂

    Nu har jeg jo desværre ingen børn endnu, men indtil videre nyder jeg at give min nevø og niece nogle gode minder og oplevelser.

  6. Bibbi 12. maj 2010 hos 14:21 #

    Hej søde Luna, godt at se dig😀

    Og det varmer jo helt ned i tæerne, at sende noget godt videre, ikk´!😉

  7. Kilroy 13. maj 2010 hos 09:56 #

    Bibs, du er intet mindre end genial ;O))))
    Totalkrammer !!!!!

  8. Bibbi 13. maj 2010 hos 10:07 #

    Tak er kun et fattigt ord, Persan! *rødme smiley*

Skriv et svar

