Paphovedpas.

14 Apr

 

I sommerferien er vi inviteret på en rejse, der fordrer pas. Ungerne har endnu ikke haft et, husbonds skal fornys.

Det har medført udfyldelse af ansøgningsskemaer, fremstilling af kiksede pasfotos og en større eftersøgning, for at finde navne- og personnummer beviser. Det lykkedes tilsidst (vi kan ikke prale med orden i de vigtige papirer!).

Resultatet af anstrengelserne var 3 nydelige brune kuverter med hver persons respektive papirer + det løse. Så langt så godt!

Som den overskudsagtige, vellykkede (høne) mor jeg er, tog jeg i formiddags ind på paskontoret, med de nydelige kuverter:

Mig : Jeg vil gerne ansøge om pas til min mand og vores 2 børn.

Dame : Er de ikke selv med?

Mig : Øhh….nej…

Dame : Du kan jo ikke underskrive for din mand…desuden skal jeg måle deres højde!

Mig : Øhh…..

Efter udtrykket i damens øjne at dømme, tror jeg hun lige havde udstedt et Paphovedpas. Jeg var forvandlet til underholdning i frokostpausen.

I selverkendelsens ulideligt klare lys, må jeg nok indse at jeg med et godt gammelt udtryk, er det man kalder “tossegod”.

4 kommentarer to “Paphovedpas.”

  1. Marina 20. april 2010 hos 12:45 #

    Jeg har skaffet pas til mine børn af to omgange og begge gange gik det i koks. Første gang havde jeg ikke børnene med og det dur ikke for man skal jo kunne se at det er de rigtige børn på billedet som den strikse dame forklarede. Anden gang havde min mand glemt at skrive under på papirerne og begge forældres underskrift skal forefindes. Ha. Når man bor på en ø og skal have børnene ud af skolen for at nå de ret begrænsede åbningstider så er det altså ret ærgeligt. Det er lige før jeg tror jeg lignede hende heksen de har fotograferet til mit pasbillede (tåbelig regl at man ikke engang må smile, ude i verden må de tror at verdens lykkeligste folk er en flok gavpotter).

  2. Bibbi 20. april 2010 hos 13:22 #

    Sikke en omgang! Bestemt rigtig meget bøvlet mht. ø-liv og åbningstider, men for os forholder det sig heldigvis sådan, at de holder lørdagsåbent i Maj – super heldigt! Ang. pasbilleder, er jeg sikker på der er en tophemmelig regel – de SKAL være grimme og pinlige😉😀

  3. jensdrejer 20. april 2010 hos 13:45 #

    Uha – jeg er heller ikke forvent med at komme den slags steder, så jeg havde sikkert lavet de samme fejl. Egentlig er det jo indlysende; men sådan er det med så mange ting, NÅR MAN VED DET.😀

  4. Bibbi 20. april 2010 hos 14:17 #

    Det jo liiiige det!😀

Skriv et svar

