Gammelfimsen.

16 Mar

 

Spif er 11 år og husets kat. Kadaveret er gigt-plaget og han snakker. Og snakker og snakker, som en gammel bedstemor. Det sker at jeg råber: HOLD SÅ KÆFT KAT!!! Indrømmet, jeg er grusom. Men når han har sagt “miav” 130 gange på 5 min. hopper min kæde altså af…. Nogle gange (ofte) råwer jeg osse af mand og børn….Nu jeg tænker over det, er jeg faktisk en rigtig ubehagelig kælling, men la´nu det ligge!

Spif´s aller-yndlingsplads, er ovenpå fyret. Dejlig varmt sted at flade ud, for en gammel gigtplaget tiger. Dog er der langt/højt derop, når man småskranter lissom Spif.

Den næstmest yndlingsplads er på sofaryggen, bag min nakke. I den forbindelse må jeg nævne, at Spif er blevet en rigtig hygge-fimser på sine gamle dage. Så jeg plejer at verfe ham ned, når mine øjne løber i vand og jeg begynder at fornemme tegn på iltmangel. Han ser altid meget fornærmet ud, for nu hyggede VI os jo ellers lige sådan!!!

Derfor har jeg i min godhed, indrettet en plads i vindueskarmen, lige over radiatoren. Selvfølgelig udelukkende for Spifs skyld, for jeg æææælsker katte fims!

Men jeg tror nu alligevel jeg har scoret noget Cat-credit….

4 kommentarer to “Gammelfimsen.”

  1. frkbibo 18. marts 2010 hos 09:09 #

    Med hak i øret og det hele.😀

  2. Bibbi 18. marts 2010 hos 09:15 #

    Ja naturligvis frkbibo – ellers er man vel ikke RIGTIG farlig!😉😀

  3. jensdrejer 29. marts 2010 hos 17:27 #

    Nårh – dejlig mis. Jeg får helt ondt i maven, for jeg har jo allerede læst de andre indlæg. Som bekendt har jeg to katte og den ene mjaver lige så meget….. min reaktion er fuldstændig lige som din. Jeg tror jeg kan klare mere end 5 minutter, men nogen gange….. når han bare bliver ved og ved og ved…… “SÅ HOLD DOG KÆFT KAT”

    Men jeg er lidt bekymret over, at jeres kat kun blev 11 år. Jamen, mine katter er jo 9 eller 10. Er de så allerede gamle? Øh, jeg troede at jeg skulle have dem 7 eller 8 år mere. Hmmm….. jeg tror de skal have lidt ekstra lækkert mad i aften!

  4. Bibbi 29. marts 2010 hos 18:07 #

    Begge vores katte var “ude-katte” og de lever generelt kortere tid end inde-udgaven. Dine er vist inde, ikke? Så du har dem nok lidt længere tid😉

Skriv et svar

