Ohh, la la! (Advarsel – indlæg med høj strikkenørd faktor).

17 Feb

 

Det sker meget sjældent. At fantasien matches, eller endda overgåes, af virkeligheden.

Det skete for mig igår, da jeg blev færdig med min Cape.

Jeg forestillede mig den skulle være let og blondeagtig, men stadig have tyngde nok til at “falde pænt”. Opskrifter blev undersøgt og een blev nøje udvalgt. Den skulle strikkes i ren Matka silke.

Ren Matka silke er ikke særlig venligt mod sin strikker. Det er dødt – ingen elasticitet overhovedet og tilmed meget groft spundet. Det kræver øvelse og akkuratesse.

Igår aftes blev den så færdig. Vasket, strukket og bånd blev monteret. Nu er den tør og OHH, I feel happy!!! Den lever mere end til fulde, op til planer og forventninger.

Det er en fed følelse når alt bare klapper og lykkes. Nu venter jeg bare på en invitation til en fin fest der fordrer galla-skrud.

N.B.: Nogen der kender til et kommende bryllup jeg kan crashe?

 

Mine samba-hænder har forhindret et skarpt billede.....rundstyk...

4 kommentarer to “Ohh, la la! (Advarsel – indlæg med høj strikkenørd faktor).”

  1. Linda 17. februar 2010 hos 14:38 #

    Åhhh jeg faldt forbi din side.. hvor er den bare flot og helt fantastisk – du er en dygtig strikker🙂

  2. Bibbi 17. februar 2010 hos 15:22 #

    Tusind mange tak, søde Linda!!! Og velkommen til😀

  3. Marianne 22. februar 2010 hos 21:01 #

    Fin og hyggelig blog. Faldt for din fine cape – den er rigtig god. Vil du ud med hvor du har mønstret fra??🙂

  4. Bibbi 22. februar 2010 hos 21:34 #

    Hej Marianne og hjertelig velkommen til😀 Og tak for de rosende ord!

    Opskriften er denne: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=536&lang=dk
    Jeg har så valgt at undlade bindebåndet og bruge et silkebånd istedet. Matka silken jeg har brugt, er købt hos garn.dk
    Jeg kan se det er på udsalg ligenu (øv), men der er ikke mange farver tilbage…..

Skriv et svar

