På tur.

5 Dec

 

Dagen har budt på en solo-tur ind til byen. Der var godt med trafik, for “Horsens Juleby” åbnede idag og det er ret populært. Det går ud på at man i december, stiller ca. 20 små røde træhytter op på det brede strøg. Alle kan leje en hytte/bod og sælge varer der forbindes med jul. Der er således både repræsenteret moster Karen, med hjemmelavede dekorationer og de mere etablerede handlende.

Jeg gik igennem ret hurtigt, for jeg skulle i “Tiger” butikken og købe nogle småting til julefrokostens pakkeleg. Det viste sig at der var ca. 700 andre, der havde fået præcis samme ide og der var 3 km. kø ved kassen. Men jeg formåede, mod forventning, at bevare roen….

Da jeg kom ud, havde Frelsens Hær taget opstilling foran det gamle palæ. Jeg tror det var A-holdet der havde dagens vagt, for de spillede faktisk rigtig nydeligt. Ja, jeg vil ligefrem strække mig til at sige det var kønt og befordrende for julestemningen! Således opmuntret smed jeg lidt i raslebøssen…..

Jeg havde gemt det bedste til sidst. Garnpusheren! Sådan en biks fyldt med inspiration, er jo bare helt fantastisk….eller, det er den for mig!

Som altid kom jeg derfra med mere i posen end planlagt og masser af ideer. Tjek lige farverne i sjalet på billedet – me like. Måske et kommende projekt?

4 kommentarer to “På tur.”

  1. TinaLiel 7. december 2009 hos 08:07 #

    Sikke en hyggelig tur. Er også helt vild med farverne i sjaelet. Er generelt VILD med sjaler. Lidt af en præstation at holde hovedet koldt i Tiger på sådan en dag! KNUS

  2. bibbisbobler 7. december 2009 hos 11:00 #

    Velkommen til, TinaLiel😀
    Tror nok jeg bliver nødt til at købe garnet imorgen og få lavet mig et sjal😉
    Skal da lige ind og lure lidt på din blog…..

  3. Kilroy 9. december 2009 hos 09:28 #

    Ja OK, selv sådan en gammel mand som jeg kan godt se, det er ret nice det der sjal….fede farvenuancer !! Ville passe perfekt til Bibsens cigarillos og mormorfutter GGG.

  4. Bibbi 9. december 2009 hos 09:59 #

    Næ hør hov, unge mand! Det lugter lidt af alders-racisme!!!
    Anyway, så er jeg næsten færdig med at hækle et tørklæde af det der nice garn, så håber da bestemt det vil matche mit “gammel og glemt” udstyr😉 GGG

Skriv et svar

