Fråds?

18 Nov

 

Igår skulle der sættes 2 kryds. Det ene på en ganske almindelig hvid seddel i normal størrelse og det andet på en ENORM gul “plakat”.

Jeg skulle lige hurtigt stemme inden min vagt på jobbet, men blev mødt af en laaaang kø! Damn, tænkte jeg. Men faktisk var folk rimeligt hurtige til at få sat krydset. Det der tog tid var at få foldet den gule stemmeplakat til Regionsvalget. Næste hurdle var at få bakset den ned i den smalle sprække i containeren….

Anyway, jeg nåede på jobbet i tide.

Een af stamkunderne var derinde. Vi plejer at fjolle lidt og har en hyggelig tone sammen. Da jeg på et tidspunkt gik forbi ham, spurgte jeg: “Hva så, har du været henne og stemme?” Han svarede: “Ja, selvfølgelig! Man skal ikke frådse med demokratiet.”

Store ord faldt på et lille sted…..Den tyggede jeg lige lidt på.

 

 

Skriv et svar

