Tillykke Gandhi!

2 Oct

 

En lille mand, men et stort menneske.

Tak fordi du kom!!!

 

Blomster 2

  • En nations storhed og moralske udvikling kan måles ved den måde, hvorpå den behandler sine dyr.
  • Selv det smukkeste stof besidder ingen skønhed, hvis det har medført fattigdom og hunger.
  • Øje for øje ender med at gøre hele verden blind.
  • De kan torturere min krop, knuse mine knogler, ja selv dræbe mig. Så har de min døde krop – IKKE min underkastelse.
  • Den eneste tyran, jeg vil acceptere i denne verden, er den stille stemme indeni.
  • Du skal selv være den forandring, som du ønsker at se i verden.
  • En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold.
  • Jeg er beredt på at dø, men der er ingen sag, som jeg er beredt på at dræbe for.
  • Først vil de ignorere dig, så vil de grine af dig, så vil de bekæmpe dig og så vinder du!
  • Styrke kommer ikke fra fysisk kapacitet. Den kommer fra en utæmmelig vilje!
  • Blomst

    En kommentar to “Tillykke Gandhi!”

    1. Kilroy 3. oktober 2009 hos 08:46 #

      “øje for øje ender med at gøre verden blind”…den kendte jeg ikke….genialt sagt !!!
      Sagorasme en stor sjæl😉
      Ahimsa
      Ahimsa
      ahimsa
      Ahimsa
      Ahimsa
      Ahimsa
      Ahimsa

    Skriv et svar

