Kaffe eller the?

22 Sep

Byder lige på en kop kaffe eller the. Det er altid en god start og så kan jeg desuden camouflere min præstationsangst med lidt almindelig pli og høflighed – godt så!

Idag er det efterårsjævndøgn. Forude venter vinterhalvåret, med alle dets hyggelige sysler. Jeg er især glad for efteråret: Farver, svampe, høj himmel og duft af jord. Det er osse tid for kantede udklip, bladcollager og kastaniegiraffer, der leveres i en lind strøm fra børnehaven. Julen ligger osse lige om hjørnet. Læste forleden dag, at Kvickly i Bruuns Galleri, er begyndt at sælge julepynt! DAMN! Jeg tænker de vil gøre mig en tjeneste, for tænk hvis nu jeg glemte at købe julepynt i år! Hvor pinagtigt ville DET ikke lige være?

Scenario: Det er d. 23 dec. og der skal pyntes juletræ sammen med ungerne. De knokler formålsløst rundt om sig selv og er svedige af forventning. Vi har hentet den store kasse med julepynt oppe på loftet og den stilles klar inde ved træet. ” Kom nu moar, åbn kassen!!! ” Jeg åbner kassen og jeg ser alle de dejl…..DEN ER TOM!! TOOOOOM!!!

Puha, nej da, det vil jeg gerne undgå! Mens jeg så køber pynt, der selfølgelig lissom harmonerer med årets farvetema, kan man jo lissågodt lige handle julemad, gaver, indpakningspapir, stjernestrimler, nytårshatte, serpentiner og bordbomber, mens man nu alligevel er der…..Jowhow, de strækker sig godt nok langt for kunderne!

Anyway; da jeg var barn (underlægningsmusik) kan jeg huske at de voksne var meget forargede over, at den lokale købmand satte julevarer på hylderne MIDT I NOVEMBER! Gud fri os da vel…..OG nisser i vinduet, tsk tsk……Næhh du, alt var sgu bedre dengang……

Så kommer januar, der virker så grå og underligt tom, nu hvor julens glimmer og pap-fal-de-ra er væk. Men foråret er på vej og pludselig vælter alting op af jorden – meeen, der er lige noget julepynt der skal købes først😉

4 kommentarer to “Kaffe eller the?”

  1. Sif 22. september 2009 hos 07:18 #

    Det er ALDRIG for tidligt at købe julepynt. Nevah!

    • bibbisbobler 22. september 2009 hos 07:34 #

      Da du render rundt med lametta i ørerne fra febuar, gælder du ikke, Sif….totalt undergravende virksomhed…..

  2. Kilroy 22. september 2009 hos 07:58 #

    Wælkommen på skærmen, Bibs😀
    Hellere kold, våd, mørk, blæsende januar end julehelvedet…grrrr

  3. Sif 22. september 2009 hos 13:00 #

    Årh! Onde beskyldninger tror jeg da vist nok lige.

Skriv et svar

